АНАЛІЗ
про якість розгляду Чаплинським районним судом Херсонської області заяв у відповідності до Закону України «Про звернення громадян», надійшовших протягом 9 місяців 2019 року
Згідно Закону України «Про звернення громадян» №393/96 у редакції від 05.10.2016 року (надалі – Закон), громадяни України мають право звернутися до органів державної влади, місцевого самоврядування, об'єднань громадян, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, засобів масової інформації, посадових осіб відповідно до їх функціональних обов'язків із зауваженнями, скаргами та пропозиціями, що стосуються їх статутної діяльності, заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних, політичних та особистих прав і законних інтересів та скаргою про їх порушення. Особи, які не є громадянами України і законно знаходяться на її території, мають таке ж право на подання звернення, як і громадяни України, якщо інше не передбачено міжнародними договорами.
Згідно статті 3 Закону, під зверненнями громадян слід розуміти викладені в письмовій або усній формі пропозиції (зауваження), заяви (клопотання) і скарги.
Пропозиція (зауваження) - звернення громадян, де висловлюються порада, рекомендація щодо діяльності органів державної влади і місцевого самоврядування, депутатів усіх рівнів, посадових осіб, а також висловлюються думки щодо врегулювання суспільних відносин та умов життя громадян, вдосконалення правової основи державного і громадського життя, соціально-культурної та інших сфер діяльності держави і суспільства.
Заява (клопотання) - звернення громадян із проханням про сприяння реалізації закріплених Конституцією та чинним законодавством їх прав та інтересів або повідомлення про порушення чинного законодавства чи недоліки в діяльності підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, народних депутатів України, депутатів місцевих рад, посадових осіб, а також висловлення думки щодо поліпшення їх діяльності. Клопотання - письмове звернення з проханням про визнання за особою відповідного статусу, прав чи свобод тощо.
Скарга - звернення з вимогою про поновлення прав і захист законних інтересів громадян, порушених діями (бездіяльністю), рішеннями державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, об'єднань громадян, посадових осіб.
На виконання плану роботи Чаплинського районного суду Херсонської області на 2 півріччя 2019 року керівником апарату суду Байбузою О.А. проаналізовано якість розгляд звернень громадян, які надійшли до суду впродовж 9 місяців 2019 року в порядку Закону України «Про звернення громадян».
Так, впродовж 9 місяців 2019 року Чаплинським районним судом Херсонської області розглянуто 10 заяв у відповідності до Закону України «Про звернення громадян» (за 9 місяців 2018 року - 9 заяв).
Впродовж 9 місяців 2019 року пропозиції (зауваження), клопотання та скарги до Чаплинського районного суду Херсонської області не надходили. Разом з цим, до суду надійшли заяви про надання інформації щодо справ, які перебувають/перебували у провадженні суду – 4 заяви або 40%, про надання інформації щодо функціонування підсистеми «Електронний суд» - 1 заява або 10%, про надання інформації щодо подачі позовної заяви – 1 заява або 10%, звернення щодо вчинення злочинних дій відносно особи – 3 заяви або 30%, заяви, не пов’язані із процесуальною роботою суду – 1 або 10%.
Відповідно до статті 20 Закону України «Про звернення громадян», Звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, - невідкладно, але не пізніше п'ятнадцяти днів від дня їх отримання. Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник відповідного органу, підприємства, установи, організації або його заступник встановлюють необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п'яти днів.
Так, протягом 9 місяців 2019 року Чаплинським районним судом Херсонської області розглянуто заяви та надано вичерпну відповідь у визначений Законом строк, тобто у 15-денний термін, оскільки порушені у заяві питання не вимагали додаткового вивчення.
Підводячи підсумки проведеного аналізу слід зазначити, що заяви про надання інформації у відповідності до Закону України «Про звернення громадян», які надійшли до Чаплинського районного суду Херсонської області протягом 9 місяців 2019 року, є заяви про отримання інформації щодо розгляду справ.
Що стосується якості розгляду заяв в порядку законодавства України про звернення громадян, то вона складає 100%, оскільки відповіді надано у передбачені Законом строки.
ВИСНОВКИ:
Згідно ст.40 Конституції України, усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов'язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.
Протягом 9 місяців 2019 року Чаплинським районним судом Херсонської області розглянуто 10 заяв відповідно до Закону України «Про звернення громадян».
Якість розгляду та надання відповідей на дані заяви знаходиться на належному рівні і становить 100%.
Проблемних питань під час розгляду заяв в порядку законодавства України про звернення громадян у суді не виникало. Порушені у заявах питання не вимагали додаткового вивчення, а тому розглянуті у найкоротші строки, які коливались від 1-5 днів.
Керівник апарату Чаплинського
районного суду О.А.Байбуза