25 січня 2021 року смт Чаплинка
Згідно Закону України «Про доступ до публічної інформації» №2939-VI у редакції від 24.10.2020 року, публічна інформація - це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб'єктами владних повноважень своїх обов'язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб'єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом.
На виконання плану роботи Чаплинського районного суду Херсонської області на 1 півріччя 2021 року мною, керівником апарату суду Байбузою О.А. проаналізовано якість розгляду запитів на доступ до публічної інформації, внесених до суду протягом 2020 року.
Так, впродовж 2020 року Чаплинським районним судом Херсонської області розглянуто 12 запитів на доступ до публічної інформації (впродовж 2019 року – 8 запитів), що на 50% більше ніж у минулому році.
Відповідно до статті 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації», розпорядник інформації має надати відповідь на запит на інформацію не пізніше п'яти робочих днів з дня отримання запиту.
Протягом 2020 року Чаплинським районним судом Херсонської області розглянуто запити та надано вичерпну відповідь у визначений Законом строк, тобто у 5-денний термін.
Проаналізувавши запити про надання доступу до публічної інформації, які були подані до Чаплинського районного суду Херсонської області протягом 2020 року, необхідно зазначити, що запитувачами порушувались питання у наступних сферах діяльності суду:
Таким чином, більшість запитів про надання інформації у відповідності до Закону України «Про доступ до публічної інформації», які надійшли до Чаплинського районного суду Херсонської області протягом 2020 року є запити, які стосуються контактних даних, штатної та фактичної чисельності суддів або працівників апарату Чаплинського районного суду Херсонської області. У відсотковому відношенні такі запити складають 50% від загальної кількості запитів, які надійшли до суду.
Що стосується якості розгляду запитів про надання інформації, то вона складає 100%, оскільки відповіді надано у передбачені Законом строки.
ВИСНОВКИ:
Спираючись на досвід роботи із запитами на публічну інформацію з боку розпорядників, маємо визнати, що механізм доступу до публічної інформації дійсно працює в більшості випадків. На практиці є поширеними ситуації, коли саме завдяки запитам на публічну інформацію розпорядники приділяють більшу увагу тим напрямкам роботи, до яких існує підвищений суспільний інтерес. Інакше кажучи, запити стають важелем впливу на публічні органи та установи. Спрямування запитів дає можливість сформувати у посадових осіб публічних установ більш відповідальне ставлення до роботи, відчуття контролю громадськості за їхніми діями. Ми бачимо в цьому ознаку розвитку громадянського суспільства в Україні і, безумовно, позитивне явище.
Протягом 2020 року Чаплинським районним судом Херсонської області розглянуто 12 запитів про надання доступу до публічної інформації, що на 50% більше ніж у 2019 році.
Так як і у минулому році, більшість запитів, внесених до суду протягом 2020 року, є запити про надання інформації щодо суддів, працівників суду, зокрема штатної чисельності, робочого часу, виплати заробітньої плати (суддівської винагороди), кількість звільнених працівників тощо. При цьому, у порівнянні із 2019 роком (62,5%) кількість таких запитів у 2020 році зменшилась на 20%.
Проблем під час підготовки необхідної інформації не виникало. Запити на доступ до публічної інформації, надіслані впродовж 2020 року, належали Чаплинському районному суду, як розпорядникам інформації.
Якість розгляду та надання відповідей на дані запити знаходиться на належному рівні і становить 100%.