Такі вимоги містить законопроект №2133а “Про внесення змін до деяких законів України щодо посилення відповідальності за вчинені правопорушення у сфері інформаційної безпеки та боротьби з кіберзлочинністю”.
Зауважимо, відповідно до проекту оператори телекомунікацій також зобов’язані надавати на вимогу уповноваженого органу інформацію про своїх абонентів та спожиті / надані ними / ним послуги.
Законопроект також розширює повноваження СБУ
а саме Служба:
- буде зобов'язана здійснювати контррозвідувальний захист інформаційного простору України;
- зможе безперешкодно отримувати доступ до інформації, яка обробляється в державних електронних інформаційних ресурсах, інформаційних, інформаційно-телекомунікаційних, телекомунікаційних системах операторів і провайдерів телекомунікацій, інших суб’єктів, які обробляють інформацію в електронному вигляді, незалежно від форм власності, щодо споживача, отриманих при укладанні договору, наданих телекомунікаційних послуг, у тому числі отриманих послуг, їх тривалості та змісту, маршрутів передавання, а також тієї, що передається та отримується каналами команди реагування на комп’ютерні інциденти СЕRT – UA і через можливості національного контактного пункту 24/7, що функціонує в рамках Конвенції про кіберзлочинність.
Щоб запобігти втраті інформації доступ до відповідних ресурсів може бути заблоковано.
- проводити огляд затриманих осіб, підозрюваних у вчиненні злочину, речей, що знаходяться при них, транспортних засобів і вилучати документи та предмети, що можуть бути речовими доказами або
використані на шкоду їх здоров’ю;
- за дорученням слідчого, прокурора проводити або брати участь у проведенні процесуальних дій у кримінальному провадженні та виконувати ухвали слідчого судді, суду про привід підозрюваного, обвинуваченого або свідка кримінального провадження у порядку, передбаченому КПК;
- проводити фотографування, звукозапис, відеозйомку, дактилоскопію осіб, які затримані за підозрою у вчиненні злочину, взяті під варту, підозрюються чи обвинувачуються у вчиненні кримінального правопорушення;
- проводити огляд поклажі, багажу та огляд пасажирів цивільних повітряних, морських і річкових суден, засобів залізничного та автомобільного транспорту згідно з чинним законодавством;
Окрім того, органи, підрозділи та співробітники Служби безпеки України мають право виключно з метою попередження, своєчасного виявлення і припинення розвідувальних, терористичних та інших посягань на державну безпеку України, отримання інформації в інтересах контррозвідки здійснювати на підставі відповідної контррозвідувальної справинегласне обстеження публічно недоступних місць, житла чи іншого володіння особи, аудіо-, відеоконтроль особи, аудіо-, відеоконтроль місця, спостереження за особою, зняття інформації з транспортних телекомунікаційних мереж, електронних інформаційних мереж, накладення арешту на кореспонденцію, здійснення її огляду та виїмки, установлення місцезнаходження радіоелектронного засобу лише за ухвалою слідчого судді, постановленою за клопотанням керівника відповідного оперативного підрозділу або його заступника, без розголошення третій стороні, а заходи, що не потребують дозволу слідчого судді, - без повідомлення прокурора. Ці заходи застосовуються виключно з метою запобігання вчиненню тяжкого або особливо тяжкого злочину, запобігання і припинення терористичних актів та інших посягань спеціальних служб іноземних держав та організацій, якщо іншим способом одержати інформацію неможливо.
Невиконання законних вимог посадових осіб Служби безпеки України, а також створення перешкод для виконання покладених на них обов’язків, тягнуть за собою накладення штрафу на посадових осіб від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Проектом також визначено поняття кібернетичної
безпеки та кібернетичного простору. Окрім того, до загроз національним інтересам і безпеці України віднесено:
загрозу використання з терористичною метою кіберпростору;
можливість втягування України в збройні конфлікти чи в протистояння з іншими державами, у тому числі через використання кіберпростору;
використання кіберпростору для підготовки та здійснення збройної агресії проти України;
використання ЗМІ, а також кіберпростору для поширення культу насильства, жорстокості, порнографії, пропаганди сепаратизму за етнічною, мовною, релігійною та іншими ознаками;
розголошення інформації, яка становить державну або іншу передбачену законом таємницю, а також службової і конфіденційної інформації, спрямованої на забезпечення потреб та національних інтересів суспільства і держави;
неналежний рівень надійності і захищеності національної інформаційної інфраструктури в умовах надзвичайних ситуацій;
несанкціоновані дії, спрямовані на порушення цілісності ресурсів