Підведено підсумки опитування громадян (відвідувачів суду) з оцінки рівня задоволеності користувачів якістю окремих аспектів функціонування суду за методологією карток громадянського звітування.
Протягом листопада-грудня 2015 року Херсонською громадською організацією «Нова генерація» проводилось опитування громадян (відвідувачів суду) з оцінки рівня задоволеності користувачів якістю окремих аспектів функціонування суду за методологією карток громадянського звітування. Таке опитування проводилось і в Чаплинському районному суді Херсонської області. Дані для дослідження збирались спеціально підготовленими інтерв»юерами шляхом безпосереднього спілкування з відвідувачами суду.
Зазначене опитування здійснювалось в рамках проекту «Громадянська ініціатива з оцінки якості функціонування судів Херсонської та Миколаївської областей» за фінансової підтримки Проекту USAID «Справедливе правосуддя» з метою об»активної оцінки якості послуг, що надаються.
Сама анкета містила 3 блоки різних запитань:
1 Блок – загальна характеристика респондента.
Так, в опитуванні взяло участь 75 громадян, з них 39% особи 26-39 років, 27% - 40-59 років, 25% - 18-25 років, 9% - 60 років і старше.
61% з опитуваних склали чоловіки. Більшість громадян із середньою та неповною середньою освітою (44%). Опитувані у суді громадяни у більшості представляли себе (85%). Якість роботи суду за 5-ти бальною шкалою більшість респондентів оцінила як добру – це 39% із опитуваних, 23% - оцінило роботу суду на відмінно, 19% - не надали відповіді, 11% - оцінили роботу середньо, 5% - вважають роботу суду поганою, 4% - дуже поганою.
2 Блок – основна частина-оцінювання за вимірами якості.
В даний блок увійшли питання із можливості громадян дістатись до будівлі суду, облаштування будівлі суду засобами для полегшення користування послугами мало мобільною групою населення, комфорт перебування у суді, наявність інформативної бази для населення, якість роботи суддів та працівників суду.
Так, 71 респондент із 75 опитуваних цілком легко знайшли будівлю суду і не зазнали перешкод до її доступу. Більшість громадян вважає, що дістатись до приміщення МГН досить нелегко.
59 опитуваних громадян вважають графік роботи канцелярії досить вдалим для вирішення своїх справ у суді. Більшість громадян вважають перебування у суді комфортним. Наявність інформації на інформативних стендах та вивісках є досить достатньою, про що свідчать 71 опитуваний респондент із 75.
Щодо дотримання термінів судового розгляду, то 3 громадян вважають необґрунтованим перенесення або відкладення розгляду справи, 15 громадян вважають достатніми причини для перенесення розгляду справи, а 24 респонденти відмовились від надання відповіді.
3 Блок – зміни та рекомендації.
Коли мова йшла про підвищення якості роботи суду, то респонденти розподілили виміри якості, які слід покращити в першу чергу таким чином:
1.Дотримання термінів судового розгляду
2.Сприйняття роботи суддів
3.Сприйняття роботи працівників апарату суду
4.Доступність суду
5.Повнота та якість інформації
6.Зручність та комфортність.
Пропозиції, які найбільш часто висловлювались громадянами для покращення роботи конкретно нашого суду, були такими:
- збільшити кількість суддів
- дотримуватись терміну розгляду справи
- немає доступу для людей з обмеженими можливостями
- зробити паркову для автомобілів
- покращити комфорт перебування в будівлі суду, WI-FI
- впроваджувати проведення відео конференцій для засідань суду
В середньому Чаплинському районному суду Херсонської області виставлено наступні оцінки за такими критеріями:
1. Доступність суду – 4,1 ( по області 4,1)
2. Зручність та комфортність – 4,7 (по області 4,4)
3. Повнота та якість інформації – 4,7 (по області 4,2)
4. Сприйняття роботи працівниками апарату суду – 4,7 ( по області 4,4)
5. Дотримання термінів судового розгляду – 4,4 (по області 4,1)
6. Сприйняття роботи суддів – 4,6 ( по області 4,5)
Керівник апарату суду О.А.Байбуза